LIVE AT HEART

Live at Heart är nordens största showcasefestival. Det är en internationell festival och mötesplats för filmare, musiker, kreatörer och bransch. Mellan den 2 till 8 september fylls Örebro med livespelningar, filmvisningar, möten, seminarier och mingel. Här möts publiken med artister, filmare och bransch från hela värden.

Live at Heart Film hyllar independentfilmen och nya filmskapare. Här kan man se filmer från hela världen som man annars möjligen inte har chans att se. Denna filmfestival är även en möjlighet för medlemmar hos Örebro Filmförening att få sin film visad på en internationell festival.

Örebro Filmförening uppmuntrar att ansöka till festivalen då detta är en unik mötesplats för att upptäcka och bli upptäckt.

Deadline för att ansöka till tävlingssektionen i kortfilm är 30 april. Deadline för övriga filmprogrammet är 30 juni.

För mer information om regler för ansökan gå till ansökningssidan. För mer information om festivalen besök Live at Heart.

Live at Heart Film arrangeras av Örebro Filmförening i projektet Filmbron med stöd av Allmänna Arvsfonden.

ANSÖK VIA FILMFREEWAY

VID FRÅGOR KONTAKTA

Daniel Lundsten

daniel@orebrofilmforening.se

2 - 8 SEPTEMBER 2018

© Copyright. All Rights Reserved.

KORT OM OSS

Vi är en ideell förening som så långt tillbaka som 1997 jobbat med att främja film på alla sätt i Örebro Län. I år tar vi ytterligare ett steg framåt och kommer förutom att anordna vår årliga festival att inleda olika typer av filmverksamhet året runt!

Klostergatan 35, 703 61 Örebro