SEMINARIUM OM DRAMATURGI I LÅNGFILM

Manusverkstaden växer

Örebro Filmförening anordnar seminarium för långfilmmanus den 20e maj kl. 10:00 på Bio Roxy. Seminariet anordnas för föreningens medlemmar – mer information om hur man blir medlem finns på: http://orebrofilmforening.se/medlemskap/

Manusförfattaren och producenten på produktionsbolaget Eyra Media – Jimmy Nivrén Olsson, aktuell med att skriva för en kommande svensk tv-serie, håller i ett seminarium som ingående beskriver olika element inom dramaturgin för långfilm.

Jimmy Nivrén Olsson

Det finns inget behov av förkunskaper då seminariet kommer beskriva och förklara de olika elementen samtidigt som det är öppet för frågeställningar från er som deltar. Jimmy kommer att utgå från Disneys långfilm ”Lejonkungen” – med andra ord kan det vara en stor fördel att ha sett filmen inför seminariet.

Under dagen kommer det finnas tillfälle för kortare pauser samt en lunchpaus och efter seminariet bjuder Örebro Filmförening in till mingel där vi bjuder på fika och tillfälle att samla sina tankar. Dagen avslutas med mingel för dem som vill!

Anmälan skickas till: martin@orebrofilmforening.se