Hösten är här!

Nu startar Örebro Filmförening upp igen efter sommaren med gamla bekanta verksamheter och en del nya!

Vi kan börja med att berätta om vår gratis filmfrukost vi arrangerar tillsammans med Film i Örebro Län den 25e augusti kl 8:00. Filmfrukosten är skapad för att ge tillfälle att diskutera film i länet, skapa kontakter och presentera projekt. Anmälan gör du här, senast 22 aug:

Den 26e augusti så arrangerar vi ett seminarie kl 13:00 som handlar om kortfilmsskapande och distribution för våra medlemmar och Josef Filmtävling deltagare. För mer information maila till martin@orebrofilmforening.se

På tal om Josef Filmtävling arrangerar vi även detta evenemang tillsammans med Film i Örebro Län! Visningen och prisutdelningen för tävlingen sker efter seminariet från kl. 17:00. Därefter bjuds det på mingel!

Den 27e augusti drar så Live at Heart igång med invigning, mingel och filmvisningar från kl 18! Filmen under Live at Heart tjuvstartar lite och kommer pågå veckan lång. Filmschemat ligger nu uppe på Live at Hearts hemsida så gå in där och boka upp er! Filmprogrammet är gratis för medlemmar i Örebro Filmförening.

Övrigt som kommer finnas tillgängligt för våra medlemmar i höst är:

Den 11e september sätter Örebro Filmmanusverkstad igång igen. Vi har nu tillfört en workshop/föreläsning i månaden för att vi tillsammans ska kunna lära oss mer om manusskrivande till de träffar vi normalt haft med inlämning och möten för feedback. Det är inte nödvändigt att ha ett projekt på gång vid våra manusworkshops men det är något vi kan rekommendera då det kommer finnas tillfälle att diskutera dessa vid träffarna!

Finns intresse att delta i manusverkstaden maila martin@orebrofilmforening.se så bjuder vi in er till facebook gruppen där vi är verksamma!

Den 3e oktober startar vi upp en helt ny utbildning i form av en producentverkstad som kommer ledas av Åke Lundström som är VD för Live at Heart men som också producerar film för TV i sitt bolag Eyra Media och har arbetat med finansiering av filmer som Män som hatar kvinnor, Arne Dahl-serien, Maria Lang-serien och Himlen är oskyldigt blå. Kursen utgår från filmproduktion men fungerar lika bra på musikproduktion eller teater. och under året kommer vi att arbeta med finansiering, budgetarbete, projektplanering, pitchning, avtal, och genomförande.

Finns intresse att delta i producentverkstaden är det samma procedur som med manusverkstaden som gäller!

HOPPAS VI SES I HÖST!