Gott Nytt År!

Nu drar Örebro Filmförening igång 2018 och årets medlemskap kommer ge tillgång till massa kul! Framöver kommer vi ha minst en medlemsvisning i månaden, manus– och producentverkstaden rullar på i vanlig ordning och vi startar även filmkursen PUSH för unga kvinnor i åldrarna 13 – 19 år. Alla visningar, verkstäder och kurser är öppna för våra medlemmar så läs mer om dem via länkarna!

Medlemsvisning Januari

Boka in den 17 januari i era kalendrar då vi inleder våra medlemsvisningar med den svenska klassikern Fucking Åmål. Inför huvudfilmen visar vi även den hyllade kortfilmen Förebilder av Elin Övergaard där Alexandra Dahlström från Fucking Åmål också har en roll.

Visningen kommer äga rum på Bio Roxy klockan 18.30!

Live at Heart Kortfilmstävling

Den 1a januari öppnar vi för ansökan till Live at Hearts kortfilmstävling 2018 som görs via Filmfreeway. Deadline för att få chansen att vara med i tävlingssektionen är den 30 april. Mer info om Live at Heart finns på festivalens hemsida.
Vi ser fram emot din ansökan!

Filmkommitté till Live at Heart Film

Till årets Live at Heart söker vi er som skulle vara intresserade av att vara med i en filmkommitté till årets festival. Uppgiften blir under våren att se filmer, lång som kort, för att sätta ihop ett kvalitativt filmprogram och främst välja ut de kortfilmer som ska vara med i vår tävlingssektion.

Om du är intresserad av att vara med eller har några frågor hör av dig senast 15e februari till:

daniel@liveatheart.se

Josef Filmtävling & Festival

Den 1a januari öppnar vi ansökan till Josef Filmtävling 2018 som görs via Film i Örebro Län. Josef är en regional uttagning till ”SM i ung film”, som hålls på Novemberfestivalen i Trollhättan. Filmare i åldern 16-26 år som bor, jobbar eller tillfälligt studerar i Örebroregionen kan kvalificera sig till Novemberfestivalen via denna uttagning.

Viktiga datum

Örebro Filmförening